Notice: Undefined index: HTTP_ACCEPT_LANGUAGE in /home/alstro/domains/alstro.nl/public_html/include/class/alstro.class.php on line 230
5 tips om van uw bezoeker een klant te maken

5 tips om van uw bezoeker een klant te maken

9 juli 2015 14:47 Als bedrijf zijnde heeft u natuurlijk een website. Een website dient in de meeste gevallen als aantrekkelijk visitekaartje. Uw bezoekers zijn op zoek naar bepaalde informatie en als ze die gevonden hebben (of niet) dan surfen ze weer verder. Maar wat als u meer uit uw website wilt halen? Wat gebeurt er als u de bezoekers een handje helpt?

Off-Road Verhuur case
Sinds 2007 is Off-Road Verhuur huurleverancier van kleine transportmiddelen. Ze wilden meer uit hun site halen, met name meer offerte aanvragen. Wij hebben een nieuwe website voor ze gemaakt. Op elke pagina staat een opvallende button ‘vraag offerte aan’. Door simpelweg deze button op elke pagina te plaatsen is er een verdubbeling van het aantal offerte aanvragen ontstaan!

Moeten we nu massaal dezelfde buttons op onze eigen site plaatsen? Nee, want dat zal niet hetzelfde effect hebben. Het gaat om uw verhaal, uw bezoekers en uw site. Een button is slechts één van de vele efficiënte manieren om een call to action te creëren.

Call to action
Call to action is het overhalen van uw bezoekers na het lezen van uw boodschap om over te gaan tot actie. Een actie kan zijn een aankoop, ergens voor inschrijven, contactinformatie achterlaten, offerte aanvragen of u te bellen.

Het belangrijkste is de tekst die voor de button staat. Geef in deze tekst (kort!) antwoord op vragen zoals: voor wie is uw dienst of product, in welke behoefte voorziet het en wat is het resultaat. Zorg dat uw call to action op deze pagina direct zichtbaar is. Maak het opvallend en aantrekkelijk. Een aantal tips:

  1. Geef een call to action button een opvallende kleur, een kleur dat niet onderdeel is van de huisstijl
  2. Vermijd ‘klik hier’, gebruik gebiedende wijs en aantrekkelijke teksten zoals: ‘Schrijf je in voor de nieuwsbrief en ontvang 5 euro korting op uw aankoop’
  3. Beloon de bezoekers die informatie achter laten. Voor wat, hoort wat. Als u wilt dat ze zich inschrijven voor de nieuwsbrief geeft u ze bijv. een e-book met gratis tips.
  4. Maak het ze gemakkelijk en vermijd drempels zoals het achterlaten van telefoonnummers of andere gevoelige informatie.
  5. Inhoud is het belangrijkst. Dus scan de tekst kritisch die u bij de call to action plaatst.

En stel altijd de vraag: Wat wilt u dat er nu gebeurt?

Zorg dat uw bezoeker reageert, want dat doet hij niet uit zichzelf. Schrijf dus neer wat u precies van hem verwacht.

Succes met het schrijven en maken van uw call to action!

Copyright © 2017 ACF Bentveld | Algemene voorwaarden